rugaciunea de seara
Tatal nostru care esti in Ceruri...
Da!
Nu ma-ntrerupe! Tocmai ma rugam.
Dar m-ai chemat....
Sa te chem? N-am facut asa ceva!
Ma rugam... Tatal nostru care esti in Ceruri...
Uite, ai facut-o din nou.
Sa fac ce?
M-ai chemat! Ai zis „Tatal nostru care esti in Ceruri..." Iata-ma! Ce s-a intamplat?
Dar nu vroiam sa zic nimic... Eu doar... stii Tu. Imi faceam rugaciunea de seara. Intotdeauna imi fac rugaciunile. Ma face sa ma simt bine, sa stiu ca mi-am facut datoria.
OK, in regula, continua atunci!
Iti sunt recunoscator pentru multele binecuvantari...
Stai un pic! Cat de recunoscator?
Poftim?
Cat esti de recunoscator pentru "multele binecuvantari"?
Eu... ei, bine.... Nu stiu... Ce-ar trebui sa spun? E doar o parte din rugaciune... Toata lumea spune ca trebuie sa ne exprimam recunostinta...
Oh, bun... Cu placere! Da-i drumul!
Sa-i dau drumul?
Cu rugaciunea....
Oh, da. Sa vedem... Sa-i binecuvintezi pe bolnavi si pe saraci, pe toti cei in suferinta si in nevoie
Chiar asta vrei?
Sigur ca asta imi doresc!
Tu ce faci pentru asta?
Sa fac? Cine, eu? Nimic, cred… Cred ca ar fi bine daca ai conduce Tu aceste lucruri aici, pe Pamant. Sus ai reusit deja, asa ca oamenii nu mai trebuie sa mai sufere intr-atat.
Aha…. Tu te lasi condus de mine?
Sigur! Merg la biserica, platesc zecimea, nu fac…
Nu asta te-am intrebat… Ce zici despre felul tau de a fi? Avem o problema aici… Iar prietenii tai si familia ta sufera… Si apoi, felul de gestiona banii… Totul e doar pentru tine… Iar ceea ce citesti…
Inceteaza sa ma mai mustruluiesti! Sunt la fel de bun ca si ceilalti pe care ii vezi saptamana de saptamana la biserica
Imi cer scuze! Credeam ca te rogi pentru cei in nevoie…Daca era asa, trebuia sa ii ajut pe cei ce se roaga pentru asta. Asa, ca tine…
Bun, cred ca avem cateva probleme, Daca tot le-ai pomenit. As putea vorbi despre ele…
Si eu, de asemenea….
Uite, Doamne… Trebuie sa terminam, Dureaza prea mult,
Mai mult decat de obicei…
Binecuvinteaza-i pe cei misionari Astfel incat sa gaseasca usi deschise si oameni cu inima curata…
Asa ca Alexandru?
Alexandru?
Da, tipul de la colt.
"Acel" Alexandru… Da' asta bea si fumeaza la greu si nu cred ca a calcat vreodata intr-o biserica.
Ai cautat in sufletul lui, in ultimul timp?
Eu? Nu! Cum sa…
Ei bine, eu am facut-o. Si este unul dintre acei „cu inima curata" despre care tocmai te rugai.
Bun, atunci ajuta-i pe misionari sa ajunga la el…
Nu se presupune ca si tu esti un misionar? Credeam ca mesajul meu a fost clar…
Da' stai o boaba! Ce-i asta? Ziua „Criticati-ma, va rog!"? Eu imi fac datoria, urmez sfaturile Tale de a ne ruga, chiar daca cineva tot sta pe capul meu si-mi scoate in evidenta toate problemele…
Tu m-ai chemat. Si iata-ma aici! Continua sa te rogi!
Sunt interesat de continuare. Doar daca nu cumva ai schimbat ordinea… Poti continua…
Nu vreau!
Exista vreun motiv pentru asta?
Stiu ce vei spune…
Pune-ma la incercare si vei vedea.
Si ne iarta noua greselile noastre asa cum iertam si noi gresitilor nostri
Si lui Cristi?
Vezi? Stiam eu… Stiam ca o sa aduci vorba despre el.
Uite, Doamne, a imprastiat minciuni despre mine… Si-am fost dat afara de la serviciu… Iar toti colegii cred acum ca sunt un nemernic fara ca eu sa fi facut nimic…Am sa i-o coc eu!
Dar rugaciunile tale, cum ramane cu ele…
Nu inteleg ce vrei sa spui…
Ma rog, cel putin esti sincer, cred ca iti place sa porti bagajul acesta de amaraciune peste tot, asa-i?
Nu, deloc… Dar imi va fi mai bine imediat ce-l ard…
Vrei sa stii un secret?
Care anume?
Nu-ti va fi mai bine! Ci din contra… Crede-ma! Il vei ierta si te voi ierta…
Doamne, cum sa-l iert pe Cristi?
Atunci eu nu te pot ierta…
Cu nici un chip?
Cu nici un chip! Dar inca nu ti-ai terminat rugaciunea, Continua…
O, da… Stapaneste-mi, Doamne, instinctele ca sa nu cedez ispitelor.
Bun, voi face asta. Dar incearca sa nu te mai gasesti in postura de a fi ispitit.
Ce anume vrei sa spui?
Renunta la a mai pierde vremea printre rafturile magazinelor si in fata ecranului odata si odata, n-ai sa mai poti face fata si vei fi prins! Si atunci nu ma folosi ca pe o portita de scapare
Ca o portita de scapare? Nu-nteleg…
Ba da! O faci de multe ori, cand te gasesti intr-o situatie de criza - Atunci alergi la mine… "Doamne, ajuta-ma si de data asta si promit ca n-am s-o mai dau in bara din nou". E uimitoare cat de sincer si de des te rogi cand esti in necaz. Iti amintesti de invoielile pe care erai gata sa le faci?
Eeeee, nu stiu… Cred ca da…
Cum e cu promisiunile?
Ei, Doamne… Imi pare rau!
Si mie! Hai, sa iti termini rugaciunea…
Doar un minut! Vreau sa te intreb ceva… Intotdeauna imi asculti rugaciunile?
Fiecare cuvant. De fiecare data!
Atunci cum de niciodata nu mi-ai vorbit pana acum?
Cate ocazii mi-ai oferit? Nu dureaza prea mult de la AMIN-ul tau si pana pui capul pe perna. Nu apuc nici macar sa trag o rasuflare… Crezi ca as putea raspunde?
Daca ai putea, cu siguranta ti-ai dori…
Nu, Daca tu ti-ai dori! Copilul meu, eu intotdeauna vreau...
Doamne… imi pare rau!… Iarta-ma, te rog…
Am facut-o deja! Si-ti multumesc ca m-ai lasat sa te intrerup!
Uneori, imi e dor sa-ti vorbesc… Noapte buna! Te iubesc!
2 Responses
  1. zuPPazThaR Says:

    Foarte draguta ideea...Mi-a placut


  2. Anonim Says:

    Interesant, placut si educativ dialog. Uneori, din pacate, oamenii se roaga pe "automat", poate nu ar strica sa si gandim.

    Cu mult respect, Cosmin.


Trimiteți un comentariu

...si tu ce mai spui?

Clicky Web Analytics